EPL: Oleg Pissarenko vs The Flow: neli pead klassivahet

Mart Niineste, Eesti Päevaleht Online, 25.04.2012

Oleg Pissarenko Band KUMU Auditooriumi laval, 24.05.2012

Jazzkaare teisipäevane kontsert, kus esinesid kaks kvartetti – Austriast tulnud The Flow ning kodumaine kitarrist Oleg Pissarenko oma nelikuga pakkus intrigeerivat kontrasti.

Seda võimsamalt ja kontrastsemalt (tegelikult poleks soojendusansamblit üldse vaja läinud) mõjus Oleg Pissarenko neliku ülesastumine, uue albumi „Kes sa oled” esitlus. Olles näinud nii trummar Ahto Abnerit, bassist Mihkel Mälgandit, kui ka klahvipillimängijat Raun Juurikat nii mõneski koosseisus (kuid mitte kõigis) julgen väita, et just Pissarenko ansamblis mängides kõlavad nad kõige rohkem päris bändina. Puudus all-stars koosseise pahatihti kummitav isiksustetagune tühjus. Eks siin annab tunda ka kaheksa aastat koosmängimist ning koossalvestatud kuus albumit. Bänd, mitte (pool)projekt. Ning ei, võrreldes mõni Jazzkaar tagasi nähtud Tafenau-Aimla Kvintetiga polnud märgata ka paralleele rutiinselt harmoonilise abieluga suurepäraste muusikute vahel.

PISSARENKO – SELGE BÄNDILIIDER!

Laval domineeris siiski selgelt bändiliider Pissarenko. Vahetu, siiras, tagasihoidlik, sügavmõtteline ning veidi ka sordiiniliselt irooniline mees kehtestas end juba esinemise avasõnade ja esimese looga. Avapala oli pärit eelmiselt albumilt „Prii lapse ilm”, seejärel jätkati uue albumi lugude tutvustamisega. Kõlas instrumentaalmuusika, kus igal lool oli omakorda oma lugu rääkida, sõnum edasi anda. Oli selgelt tunda, et laval on üks suur isiksus ja neli talenti.

Muusika mis kõlas, oli täielikus kontrastis The Flow noodiküllase käsitöödžässiga. Narvast pärit Pissarenko muusikaline taustsüsteem ulatub vene rokist džässi kaudu minimalismini. Lastuna läbi tema isiksuse filtri, ei kõlanud laval üski konkreetne žanr, vaid puhas autorimuusika – hüpnagoogiline minimalism/post-rock-džäss. Paari esimese looga loodi Kumu auditooriumis meditatiivne meeleolu, allakirjutanu jalad kerisid end iseenesest toolile lootoseasendisse ning hingamine muutus rahulikuks ja käed kiskusid end ise plaksutama. Ütlen ausalt, et selliseid energiavahetusi bändi ja publiku vahel kogeb harva.

Kui Pissarenko lõpetas, ei tahtnud maruline ja kohe ühtses rütmis plaksuv aplaus lõppeda ning bändil tuli esitada lisalugu. Võinuks esitada veel teise ja kolmandagi ning lasta end veel mõned korrad tagasi plaksutada. See kõik oli seda väärt, väärinuks enamatki.

Täispikkuses artikli leiate siit: publik.delfi.ee/news/jazzkaar/oleg-pissarenko-vs-the-flow-neli-pead-klassivahet

Pin It on Pinterest

TELLI OP MUSIC UUDISED OTSE E-POSTKASTI!

 

Liitu OP Music infolistiga, et saada värskeid uudiseid tulevaste kontsertide kohta. Samuti oled nii alati kursis eksklusiivsete sõbrapakkumiste ja eriteadaannetega.

Infokiri ilmub uudiste ja pakkumistega samas rütmis, kuid mitte tihedamini kui kaks korda kuus.

Aitäh! Olete edukalt tellinud OP Muusika uudised!