TSITAADID

PRESSILT, PUBLIKULT & AUTORILT

PRESS

„Järjest hüplikumaks muutuva tähelepanu ajastul pole midagi tõelisemat kui elus esitus. See on kuuesekundilise Vine’i ja 140 tähelise Twitteri otsene vastand. Me vajame elusat ja vajame tõelist. Ja Olegi kontserdil saad sa mõlemat.”

Vello Vikerkaar

Postimees / 16. märts 2016

“Väljendid nagu “helidega maalimine” või “helimaastikud” on vanad ja kulunud, ent peavad Oleg Pissarenko uue plaadi puhul päriselt paika. Produktiivne kitarrist ja helilooja otsib (ja leiab) värskel albumil ilu, harmooniat ja tasakaalu ning hoidub teravamatest muusikalistest “väljaütlemistest” ja maailma paine helidesse valamisest. Sellist kõlailu väärtustavat, omamoodi meditatiivset muusikat on Pissarenko peamiselt teinudki ning “Point” on selle loomingulise eneseleidmise ja valitud teele ustavaks jäämise järjekordne kinnitus… see muusika on kaunis ja kõrvupaitav, ent ka sügav, ruumiline.” Joosep Sang

ajakiri Muusika / juuni 2015

“…See muusika ei kõla mitte koguaeg tasaselt ja tasakaalukalt, see on muutuv, oma korduvates motiivides arenev, vahel jõudes korrast korratuseni, lausa kaosena kõlava hevirokini (“Tonic Dominant”), et siis jälle laheneda korda ja vaikusse.

Viimane pala, “Tõelisus”, on taas tõestus, et lihtsuses on ilu ja tegelik jõud, see on kui jõudmine koju ja selles ongi point. Oleg Pissarenko on truu oma bändile ja bänd on truu temale, koos leitakse lahendused, kuidas bändiliidri mõtted ja ideed kõige paremini muusikaliselt teostuksid.”

Hedvig Hanson

kultuur.err.ee / 08.05.2015

“Pissarenko helilooming eristub selgelt kõigest muust, mida Eesti muusikaelus praegu tehakse. Kontsert mõjus kui kohtumine millegi suure ja tundmatuga, millel pole rusuv, vaid hoopis vabastav mõju.”

Ivo Heinloo

Sirp / 04.04.2012

“Auditoorium siseneb aegamööda koos temaga (Pissarenko) kergesse helitranssi ning jazz-festivalidele omase pealetungi ja adrenaliini asemel laskub meeleldi igavese õndsuse kergendatud varianti, omamoodi light-nirvanasse. Saalist ei lahku keegi ning iga pala saadab soe aplaus. Üldiselt on see haruldane juhus, kui erakordselt rahulik muusika haarab suurema osa publikust, ei lase tähelepanul kõrvale kalduda – täpselt samamoodi nagu seda teeks mõni märksa tarmukam kollektiiv, ainult hoopis teiste vahenditega. …”

Cyril Moshkow

jazz.ru / 27.03.2013

“Kitarrist ise on oma muusikat iseloomustanud kui positiivse hoiakuga jazzi. Ta on rõhutanud püüdu liikuda loomulikkuse ja kasinuse suunas, vältida liigseid žeste ja tühikõlasid. … üks tema lemmikväljendeid muusikaliselt paistab olevat “minimalistlik” ja “minimaalne”. Lisada võiks siia vabalt veel sõnad “loomulik” ja “inimlik”… Sellel muusikal on inimeste üle mõju. See on võta või jäta küsimusega muusika, mis ei ole ei stiilipuhas jazz, ega mitte ka rock või etno või klassika. Seal on sulatatud igasugust. Ja kuigi Pissarenko jazz ei swingi ega bopi vana kooli kombel, on tema näiliselt lihtsakoelise välispinna taga struktuuri keerukus ja varjuderohkust, mis teda kindlalt seostavad jazziga rohkem kui mõne teise muusikaga.”

Immo Mihkelson

Klassikaraadio saates Džässiplaat / juuli 2012

“Sama maalilisena nagu on tema kodumaa, kujuneb Oleg Pissarenko ja tema kaaslaste muusikaline looming. Looduslikuks jäetud kõlakollaažid on mõnulevad, rahulikud ja kõike muud kui urbanistlikud.”
Musikreviews.de

Markus L.

Musikreviews.de / 10.11.2014

“Mul on selgelt meeles, kuidas tema album „Prii lapse ilm“ mind omal ajal heas mõttes oimetukslööva obadusega puudutas. Ning kuidas ma justkui transis järgmise plaadi „Kes sa oled?“ esitluselt Kumust linna jalutasin – pilt tuli ette alles Vabaduse väljakul. Pissarenko loomingus ning olekus on peidus see raskestiseletatav miski, mida ma muusikas ja muusikus kõige enam väärtustan.”

Mart Niineste

Eesti Ekspress / 9. märts 2016

“Mis see siis nüüd on? “Minimal Jazz” või “Ambient”?… “Minimalistlikult” mängib Oleg Pissarenko Band kindlasti, “tagasihoidlikkuse” tähenduses – egoisme, enese portreteerimist plaadil “Kes Sa Oled” ei leia. “Ambient” on need pikaks venitatud-sfäärilised, pehmed ja soojad kõlad. Vähem fikseerida saab seevastu seda, mida plaadil “Kes Sa Oled” pigem vaevuhoomatavalt tajutakse: folkloori ja Eestimaa inimeste iseloomulikke jooni… “Kes Sa Oled” on sügavalt muljetavaldav muusikateos ühelt samuti imposantselt muusikult!”

Steve Braun

Rocktimes / review from 08.07.2014

“Ütlen ausalt, et sellist energiavahetust bändi ja publiku vahel kogeb harva.”

Mart Niineste

Eesti Päevaleht / 26.04.2012

“Pissarenko on peen melodist, kes loob harmooniaid, mille sügavused on võimelised kuulaja endasse haarama! Lülitad end täielikult välja ning lased detailideni läbimõeldud meloodiatel ennast nii rahustada kui ka erutada.”

Anna Židkihh

ajaleht Bereg / november 2011

“Kuigi kõikide lugude autor Pissarenko on need kirjutanud minimalistlikuks, ei saa neid kuulata muu elu taustaks nõnda, nagu tehakse poplugudega. Need nõuavad kogu tähelepanu.”

Anne Erm

Jazzkaar / aprill 2012

“…Kvartett Eestist – Oleg Pissarenko Band – oli minu arvates üks meeldejäävamaid esitusi ja seda tänu mitte ainult muusikale, vaid bändiliidri Oleg Pissarenko kalduvusele otseselt publikuga suhelda. Soov ja eriti oskus publikuga rääkida on muusikute hulgas haruldus. See on lihtsalt fakt. Kuid püüd oma muusikat lahti seletada, luua selle vastuvõtmisele kindlad raamid ning ärgitada mõtisklusele ja eneseanalüüsile, teeb sellest midagi enamat kui lihtsalt muusika…”

Aleksandr Judin

Voloshini lava ilmutused / Украінська Правда Життя / 19.09.2013


“Oli selgelt tunda, et laval on üks suur isiksus ja neli talenti.”

Mart Niineste

Eesti Päevaleht Online / 25.04.2012

„Oleg Pissarenko kvartett eristus selle poolest, et muusikud  lõid oma erilise maailma, esteetilise mini-universumi. Vahendeid selleks valiti lihtsate hulgast, mis oli ainult kasuks: parem võtta üks täpne noot, kui sada ei tea millist. Valitud stiilne kitarr kaldus tihtipeale rokk muusika poole, süntesaatorist pressiti välja terve hulga igasuguseid effekte ja töötlusi. Kuigi, kui sünnib maagia, pole absoluutselt tähtis, millistest elementidest see on koostatud.”

Sergei Popov

Ajaleht Bereg / 11.11.2013

“Oleg Pissarenko ise on öelnud, et tema muusika põhineb jazzi traditsioonidel, olles samas minimalistlik, püüdes olla vaba eelarvamustest ja taotlustest midagi kellelegi tõestada. Eesti “läbipaistev” jazz avardab selle muusikastiili mõistmise piire.”

Nika TV

Kaluga / 12.11.2013

“Helilooja ja kitarrist Oleg Pissarenko ei ole tuntud mitte ainult oma maheda muusika, vaid ka vahedate sõnavõttude tõttu. Olgu need mõtted lendu lastud siis kas kontsertidel või Olegi lehel Facebookis – ikka kõnetavad need paljusid. Omaette oskus on ka see, et kuigi mees puudutab ka üsna karme ja valusaid teemasid, teeb ta seda väga tundlikul ja vägivallatul moel, nii et loetust jääb helge ja positiivne mulje.”

Mariann Joonas

Telegram.ee / 10.03.2016

“Olegi muusika austajad teavad, et juba õige kaua on kitarrist loonud minimalistlikku muusikat, mis peaks tooma meid tagasi kõige algusse, jätma ebaolulise, välise ja pöörduma endasse. Koondanud enda ümber parimad oma põlvkonna muusikud – Raun Juurika, Mihkel Mälgandi, Ahto Abneri – ei saa tulemus olla midagi muud kui säravakõlaline, mõtestatud ja dünaamiline muusika. Olles juba aastaid koos musitseerinud, on Olegi bändi liikmed saanud osaks Olegi muusikamaailmast, mõistes ja täiendades seda.”

Hedvig Hanson

Postimees / 12.05.2012

“…Nagu väitis kuulus Louis Armstrong – jazzi tuleb lihtsalt mõista. Kuid tuntud Eesti muusiku Oleg Pissarenko looming on nii loomulik ja terviklik, et ei vaja mõistmist. Muusikutele, kes esinesid Voloshini laval, aplodeeris publik püsti seistes…”

Galina Jarema

Ilma fonota, mere ja vihma saatel… / Високий Замок / 19.09.2013

“See, mida mängib eesti muusik ja helilooja Oleg Pissarenko, on raske nimetada jazziks –  vähemalt selle klassikalises mõistes. Olegi ja tema bändi muusikas on nii 70-ndate instrumentaalrokki, post-punki elemente kui ka midagi meditatiivset… Ühes teoses kasutasid muusikud ainult kahte akordi – minoorset ja mažoorset. Kasutatud helide piiratus ei takistanud neid väljendamast eredaid emotsioone, iga heli tabas publikut otse südamesse.”

Irina Turkulets

Culturavrn.ru / 08.11.2013

“Pissarenko muusika asetseb väheavastatud piirjoonel jazzi, akadeemilise minimalismi, kaasaegse elektronmuusika ja ambienti vahepeal. Jazzile omased improvisatsiooni liinid on aga selgelt tajutavad: aegajalt üks või teine instrument kerkib tämbrikonstruktsiooni esipinnale, aeglaselt jutustades mingit improvisatsioonilist lugu – kuid ei domineeri. Pidagem silmas, et see on eranditult positiivse kõlaga muusika: nende teoste emotsionaalset spektrit võib kirjeldada kui „aeglaselt õitsele puhkev rõõm“ ning see rõõm pole mitte vallatlev ega agressiivne vaid vastupidi – rahulik ja rahustav.”

Cyril Moshkow

jazz.ru / 27.03.2013

“Oma kodumaal Eestis, kogu Baltikumis ja kõigil piirnevatel aladel pole kitarrist ainult laialt tuntud, vaid on pealekauba midagi sellist nagu rahvuslik kultuurivara – keegi, kes ühendab Eestimaa rahvusliku pärandi ja müstilise rahvareligiooni minimalismini redutseeritud jazziga ja ambient-muusika purunev-õrna iluga.
Lõpuks – rohkem kui kümne aastase hilinemisega – tunnustatakse nüüd ka meie laiuskraadil (Saksamaal) seda ainulaadset, erakordselt meditatiivset muusikat (Prii lapse ilm), mida on nii lihtne ja siiski nii keeruline kirjeldada. Oleg Pissarenko rändab kusagil oma kaasmaalase Arvo Pärdi kaasaegse klassikalise muusika ja “põhjamaise” Sigur Rós’i atmosfäärilise post- ja alternatiivrocki vahel… Oleg Pissarenko on siin esitanud järgmise kompositsioonilise meistriteose, erakordselt ambitsioonika veel pealekauba.”

Steve Braun

Rocktimes / review from 04.11.2014

“Kontserdil avaldunud helikombinatsioonide tasandilt oli võimalus sukelduda nähtamatusse maailma, mille sügavus on jätkuvalt lummav.
Tabasin, et Olegi muusika saab alguse südamest, kui tavapärane muusika on loodud pigem mõistuslikust allikast.”

Terje

kuulaja

“Pissarenko paneb oma muusikas kokku Led Zeppelini, jazzi ja Arvo Pärdi.”

Anti

melomaan

“… Pissarenko looming on suurepärane. Väga oluline on sõnum, mida bänd edastab, kuna inimene tõesti peab aru andma, kes ta on ja miks ta elab ning mis on oluline…”

Tõnis

kunstnik

“Enne lugesin kirjeldusest, et vau! “minimalismist post-rock’ini”. Aga nii oligi. Oleg suudab alati üllatada… Nende muusika ei seostugi mulle otseselt džässiga ega oska seda ka liigitada. Nagu olemise muusika.”

Liis

muusikatudeng

“…Pissarenko bänd – see oli midagi erilist. Ei saagi nagu sõnadega kirjeldada. Tekitas sellise positiivse ärevuse sisse.“

Mare

ravimiesitleja

“Ma ei ole võimeline rääkima praegu. See on täpselt nagu see ütlus, et nagu ei saa arhitektuuri järgi tantsida, ei saa ka muusikast rääkida. See oli mu elu parim muusikaelamus. Elu parim kontsert.“

Reeli

üliõpilane

“Pissarenko muusika kannab inimese endaga kaasa, paneb kuskile hõljuma. Isegi mõtteid ei teki eriti, lihtsalt lased ennast täiesti vabaks. Üks mu vaieldamatu lemmikesineja selleaastasel Jazzkaarel. Bändi esituses oli nii palju erinevaid toone, väga muljetavaldav.”

Kaur

muusik

“Oleg Pissarenko muhedad, aga sügavmõttelised lugude sissejuhatused suunasid kuulaja kulgema oma sisekosmosesse – alateadvusse ulatuvatesse sisekõnelustesse Elust ja Armastusest, olemise mõttest, elamise talumatust kergusest ja raskusest. Muusika mõjus pilte tekitavalt.”

Ivi

kujundustoimetaja

„Emotsioon on tugev. Virtuoose on ju palju, kuid vähesed puudutavad hinge.“

Ivo

tudeng

“Ma olin Pissarenko bändi plaati varem juba kuulanud ja teadsin, et see saab olema hea kontsert, aga tegelikult ületas tänane esinemine küll kõik minu ootused. Nad tõestasid, et Eestis on nii palju häid muusikuid. Lihtsalt laske inimestel oma asja ajada ja välja tuleb meisterlikke teoseid. Ja sellest võidavad ju kõik – mulle tundub, et viimne kui üks kuulaja on saalist suurepärase emotsiooniga välja tulnud.”

Kristjan

kirjanik

“Filosoofilise lähenemisega suudab Oleg alati üllatada. Õige sõna bändi esinemise kohta oleks veel “maitsekalt eksperimenteeriv”.”

Kristofer

muusikatudeng

“Pissarenko muusika on taotluslikult rauge ja malbe iseloomuga, mis sobib tema väikse suure inimese filosoofiaga. Tema muusika on heakõlaline ja tal on oma käekiri. Oleg Pissarenko on heas mõttes isepäine – ta ei püüagi kellegi kiiluvees sõita, vaid ajab kommertsedule ja muule sellisele mõtlemata oma asja. Ja teeb ta seda hingerahuga, mida teistel ei ole. See, mida me täna kuulsime, on tema muusika, südamest tulnud.”

Tiit Kalluste

muusik / 2004, kontserdist The Little One's


AUTOR

“Mulle meeldib väljend „jazz-minimalism”, kuna jazz  ja minimalism on vastandid. Jazzis on tähtsad improvisatsioon, virtuoossus, vaimukus, minimalismis aga keskendutakse vaid hädavajalikule. Meie ansambel pärineb jazzi traditsioonist, mängime aga positiivset minimalismi.”

OP

“Minu arvates on muusika ikka väga vaimne nähtus. Kui uurida stringiteooriat, siis võngetest üldse kõik koosnebki. Võib öelda isegi, et universum koosneb muusikast. Stringid on selle teooria järgi kogu mateeria ja universumi kõige väiksemad osad, mis võnguvad kõikjal ruumis. Seega võib järeldada, et muusika on üldse kõige alus. Olen veendunud, et seda on väga paljud tundnud. Kui oled vaikuses, siis viibid ühes seisundis. Kui paned muusika mängima, siis tekib teine seisund. Läheb see siis paremaks või mitte, aga igal juhul see muutub. Muusika on väga oluline, sellepärast ei tohigi seda ilma mõtlemata ja vastutustundeta teha. Peab juurdlema ja mõtlema selle üle, kuhu muusika sind viib.”

OP

“Muusika on tee, mis viib just sinna, kuhu soovid.
Mina kutsun Sind PRII LAPSE ILMA. See on maailm, kus inimene on vaba kui laps, puhas ja täis armastust.
Igapäevaelus pole sellist vabadust alati lihtne saavutada. Selle võimalikkus sõltub sellest, KES SA OLED. Tõeliselt.
Mõelgem koos sellel teemal, kes me, inimesed, üldse oleme ja milles on tegelikult POINT!?”

OP

“”Prii lapse ilm” on vabaduse muusika ning vabaduse maailm üheaegselt. See on pilk maailmale lapse silmadega.”

OP

“Prii lapse ilm on kuvand maailmast, milles inimene elab vabana kui laps või vähemalt saab soovi korral nii elada. Ja kuna meie tegelikkuses pole niisugust vabadust sugugi lihtne saavutada, tundub, et selle võimalikkus sõltubki just sellest, Kes Sa Oled. Ma kutsun oma sõpru-kuulajaid mõtlema koos sellel teemal, kes me sellised üldse oleme?”

OP

„Uus plaat “Kes Sa Oled” on eelmise muusikaline ja kontseptuaalne jätk. Eelmine plaat püstitas maailma kuvandi – mis on maailm, kus inimene võiks elada vabana kui laps. See on väga keeruline, aga siiski mitte päris võimatu. Oleneb, kes sa oled. Sellepärast see uus plaat jätkab seda teemat. Kes sa oled, on küsimus.”

OP

„Minule on väga oluline vahetu kontakt publikuga – inimestega, kelle jaoks ma muusikat teen.”

OP

„See, et kõik tahavad olla erilised, on saanud nii tavaliseks, et selles polegi enam midagi erilist…”

OP

“Rahvusprobleemid on nagu religioossed probleemid või seksiprobleemid, nendega aetakse inimesi tülli, nagu näiteks uudistes räägitakse vahel, et moslem tappis katoliiklase. Selles ei ole pointi!”

OP

“Ma olen endiselt väga vaimne inimene, aga teen vahet vaimsuse ja religiooni vahel. See on samasugune vale kui pangaorjus või pornograafia – minu jaoks läheb see ühe joone alla, see orjastab ja inimene ei ole vaba.”

OP

Pin It on Pinterest

Share This

TELLI OP MUSIC UUDISED OTSE E-POSTKASTI!

 

Liitu OP Music infolistiga, et saada värskeid uudiseid tulevaste kontsertide kohta. Samuti oled nii alati kursis eksklusiivsete sõbrapakkumiste ja eriteadaannetega.

Infokiri ilmub uudiste ja pakkumistega samas rütmis, kuid mitte tihedamini kui kaks korda kuus.

Aitäh! Olete edukalt tellinud OP Muusika uudised!